Retur/Ångerrätt


1. Ångerrätt

  • Vid köp av varor på denna webbplats har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

1.1 Vid nyttjande av din ångerrätt

  • Du måste meddela att du ångrar dig! Meddelandet ska skickas till Retur@skincare-sverige.se ,eller helst använda vårat kontaktformulär här uppe under kontakt. I ditt meddelande ska ditt Namn, Adress, E-postadress och OrderID samt vilka varor som returneringen gäller ska framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss!
  • Du förses med en returetikett av oss via e-post, för denna kan du även mejla Namn och OrderID till Retur@skincare-sverige.se.
    Du står för skicket på leveransen och skicket på produkterna vid retur, produkterna skall därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning som varorna levererades i. 
    Kund står för retur fraktkostnaden på: 199kr som dras av vid återbetalningen.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd, slitet eller skadad produkt.

1.1 Ångerrätten gäller inte vid

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygien skäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis solblekt produkt.
  • Orimligt slitage som orsakats av dig, t.ex använd produkt nekas ångerrätten.


För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
2. Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar/spelar in alla produkter innan dessa skickas till dig! Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts till oss.

2.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras/meddelas till retur@skincare-sverige.se där du anger Namn, Adress, E-post, OrderID och en beskrivning av felet. Använd gärna vårat kontakt formulär!
  • Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
    Vi står då för returfrakt vid godkända reklamationer!
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

3. Återbetalning

  • Vid återbetalning förbehåller vid rätten att dra av frakten samt en eventuell värdeminskning vid onormalt använd produkt.
  • Återbetalning sker via det betalningsmedel du använde vid din beställning.
  • Vid ej uthämtat paket tar vi en hanterings avgift på 300SEK.
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång